Дължина на модела: 23.4 cm
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с боички.
За Dornier Do 217 M-1
Бомбардировачът "Dornier Do 217" е един от най-добрите изпълнители на "Luftwaffe" в годините на Втората световна война, което води до това той да изпълнява няколко роли - от бомбардировач до разузнавателен самолет и тежък нощен изтребител. Прототипът на този двумоторен четириместен самолет се появява през 1938-ма година и до края на войната се конструират още няколко модификации. Дизайнът на Do 217 следва този на по-ранните серии на бомбардировачите "Dornier". Със своя не особено естетически впечатляващ вид, "бруталният" Do 217 е по-голям от предшественика си Do 215 и първоначално е задвижван от същите двигатели. В края на 1942-ра година в експлоатация влизат два нови варианта (K и M), като особеното при тях е, че са със заоблен и рационализиран профил на носовата част, а намаляването на съпротивлението и използването на по-мощни двигатели (особено при "M" модификацията), осигурява на 217-ката възможност да развие до 50 km/h по-голяма скорост от по-ранния модел "Е". Другото сериозно предимство е бомбовото натоварване от 4000 kg.
Dornier Do 217 M, който лети за пръв път на 16-ти юли 1942-ра година, е с монтирани in-lineV12 двигатели с течно охлаждане "Daimler Benz" DB603. Те осигуряват значително по-добра производителност при по-голяма надморска височина от двигателите BMW 801. Точно двата нови варианта на самолета, K и M, са основна част от въоръжението на ескадрите KG2, KG40 и KG60. По време на нощните бомбардировки от Операция "Steinbock", 217-ките летят с товар от бомби AB1000 и AB500. До края на войната Do 217 е използван единствено в ролята му на нощен разузнавателен самолет. При всички случаи бомбардировачът е считан за успех заради своята бързина, надеждност и приспособимост. Макар и не особено лесен за пилотиране предвид теглото и опасно високата му скорост при заход за кацане, високото натоварване на крилото е предимство по отношение на стабилността по време на бомбардировки в лошо време. Do 217 се произвежда само в три от заводите на "Dornier" - Dornier Werke Friedrichshafen (DWF), Dornier Werke Munchen (DWM) и Norddeutsche Dornier Werke (NDW), от които излизат съответно 316, 985 и 602 бомбардировача.
Dornier Do 217 M, който лети за пръв път на 16-ти юли 1942-ра година, е с монтирани in-lineV12 двигатели с течно охлаждане "Daimler Benz" DB603. Те осигуряват значително по-добра производителност при по-голяма надморска височина от двигателите BMW 801. Точно двата нови варианта на самолета, K и M, са основна част от въоръжението на ескадрите KG2, KG40 и KG60. По време на нощните бомбардировки от Операция "Steinbock", 217-ките летят с товар от бомби AB1000 и AB500. До края на войната Do 217 е използван единствено в ролята му на нощен разузнавателен самолет. При всички случаи бомбардировачът е считан за успех заради своята бързина, надеждност и приспособимост. Макар и не особено лесен за пилотиране предвид теглото и опасно високата му скорост при заход за кацане, високото натоварване на крилото е предимство по отношение на стабилността по време на бомбардировки в лошо време. Do 217 се произвежда само в три от заводите на "Dornier" - Dornier Werke Friedrichshafen (DWF), Dornier Werke Munchen (DWM) и Norddeutsche Dornier Werke (NDW), от които излизат съответно 316, 985 и 602 бомбардировача.
Препоръчани боички от производителя за оцветяване на модела - "Italeri":
Включените в комплекта ваденки Ви дават възможности за декориране на модела, според това към коя ескадра е зачислен. Част от опциите са:
Вариант 1: Nacht Aufklarungs Gruppe, 1st Staffeln, Kastrup, Danemark, 1945
Вариант 2: KG 2, 2nd Staffeln, 1st Gruppe, "Operation Steinbock", Columiern, France 1944
Вариант 3: KG 2, 9th Staffeln, 3rd Gruppe, France 1944
Вариант 4: 7th Staffeln, 3rd Gruppe, Melun-Villaroche, France 1944
Вариант 5: KG 2, 2nd Staffeln, 1st Gruppe, "Operation Steinbock", Columiern, France 1944