Моделът е с мащаб 1:96.
Части: 698.
Дължина: 91.4 cm.
Височина: 55.8 cm.
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с боички.
За Cutty Sark
На 22 Ноември 1869 г. в корабостроителница в Дъмбъртън (Шотландия), компанията "Скот&Линтън" започва конструирането на кораба "Cutty Sark" - класически клипер, оцелял до днес, вероятно поради щастлива случайност или... магическа закрила. Клиперът носел името на вещицата от поемата "Том О'Шънтър" от Робърт Бърнс. На нея били подвластни всички природни стихии – можела, както да потапя, така и да спасява кораби.
Клиперът "Cutty Sark" се свързва основно с превоза на чай от Китай до Обединеното кралство. На 15 февруари 1870 г. той отплавал от Даунс за Китай, пресякъл Екватора и достигнал Шанхай само 104 дни след като напуснал Англия. Оттогава, в продължение на 8 години, "Cutty Sark" участвал активно в търговията на чай между Великобритания и Китай.
Легендарна е "чаената надпревара" между корабите за пренасяне на новата реколта, в която "Къти Сарк" се състезавал с "Термопили". Който успеел най-рано да достави чаената реколта в Англия, получавал най-висока цена, както и специална премия. Това била не само надпревара на най-бързите клипери, създадени специално за "чаеното" състезание, но и медийна надпревара на английските вестници кой ще се добере до повече любопитни факти за корабите.
В най-известния рейсинг през 1872 г., двата кораба - "Къти Сарк" и "Термопили", напуснали Шанхай едновременно. Две седмици по-късно "Cutty Sark" загубил руля си по време на ужасяваща морска буря. За да не се бави с ремонти обаче, екипажът положил невероятни усилия и с подръчни средства, в открито море, кормилната уредба била поправена. Всички били поразени, когато видели гордата осанка на клипера да акустира в английското пристанището само седмица след "Термопили". Това бил нечуван подвиг и предизвикателство за качествата на "Cutty Sark" и екипажа му! Закъснението от само една седмица било сензационно.
През 1890 г. "Cutty Sark" е изведен от "чаената надпревара", а 10 години по-късно възвръща славата си по време на "вълнената" надпревара. Тогава подобрява времето, постигнато от "Термопили". Той пори вълните със скорост от 28 km/h, която за ветроход с неговите размери е на-високата достигана някога.
През 1949 г. "Cutty Sark" е изваден от експлоатация, а през 1954 г. е вкаран в сух док в Гринуич. През 1956 година на негово име е кръстена най-престижната регата за големи ветроходни кораби. През 1957 г. кралица Елизабет обявява кораба за музей, който се превръща в популярна туристическа атракция в Лондон. Уникалната елегантност на неговата линия и богатството на детайлите правят "Cutty Sark" истинска ветроходна легенда!
Клиперът "Cutty Sark" се свързва основно с превоза на чай от Китай до Обединеното кралство. На 15 февруари 1870 г. той отплавал от Даунс за Китай, пресякъл Екватора и достигнал Шанхай само 104 дни след като напуснал Англия. Оттогава, в продължение на 8 години, "Cutty Sark" участвал активно в търговията на чай между Великобритания и Китай.
Легендарна е "чаената надпревара" между корабите за пренасяне на новата реколта, в която "Къти Сарк" се състезавал с "Термопили". Който успеел най-рано да достави чаената реколта в Англия, получавал най-висока цена, както и специална премия. Това била не само надпревара на най-бързите клипери, създадени специално за "чаеното" състезание, но и медийна надпревара на английските вестници кой ще се добере до повече любопитни факти за корабите.
В най-известния рейсинг през 1872 г., двата кораба - "Къти Сарк" и "Термопили", напуснали Шанхай едновременно. Две седмици по-късно "Cutty Sark" загубил руля си по време на ужасяваща морска буря. За да не се бави с ремонти обаче, екипажът положил невероятни усилия и с подръчни средства, в открито море, кормилната уредба била поправена. Всички били поразени, когато видели гордата осанка на клипера да акустира в английското пристанището само седмица след "Термопили". Това бил нечуван подвиг и предизвикателство за качествата на "Cutty Sark" и екипажа му! Закъснението от само една седмица било сензационно.
През 1890 г. "Cutty Sark" е изведен от "чаената надпревара", а 10 години по-късно възвръща славата си по време на "вълнената" надпревара. Тогава подобрява времето, постигнато от "Термопили". Той пори вълните със скорост от 28 km/h, която за ветроход с неговите размери е на-високата достигана някога.
През 1949 г. "Cutty Sark" е изваден от експлоатация, а през 1954 г. е вкаран в сух док в Гринуич. През 1956 година на негово име е кръстена най-престижната регата за големи ветроходни кораби. През 1957 г. кралица Елизабет обявява кораба за музей, който се превръща в популярна туристическа атракция в Лондон. Уникалната елегантност на неговата линия и богатството на детайлите правят "Cutty Sark" истинска ветроходна легенда!