Ръчно изработен модел на кораб "Джонка". Моделът е изработен ръчно от опитни и квалифицирани занаятчии. Не са използвани модели за сглобяване, а декорациите са прецизно изработени. Платната запазват своята форма и не се нагъват. За да завършите кораба трябва да поставите двете мачти на обособените места на палубата на кораба. С помощта на възлите по въжетата, ще можете да отпуснете и след това да затегнете въжетата, за да може да поставите мачтите. Корабът е с дължина 40 cm, широчина 15 cm и с височина от 42 cm.
За Джонките

Джонките са традиционни китайски и японски кораби с платна, все още използвани във водите на Югоизточна Азия. Етимологията на името е от малайското "djong", което означава "кораб".
Китайските и японски джонки са известни от дълбока древност. Те били по-съвършени от европейските плавателни съдове и по мнението на много историци, корабостроенето в Китай се зародило много по-рано от това в Египет. В ранното Средновековие джонки се използвали предимно по време на война. Със своите плавателни съдове китайците правели не само речни и крайбрежни плавания, но и презокеански рейсове. Има достоверни сведения, че китайски джонки са достигали до далечна страна, наричана Фузан, чието описанието напомняло изключително за Мексико.
В Китай са създадени повече от 300 вида джонки, предназначени изключително за плаване по море. Всички те си приличали по няколко особености на конструкцията – имали плоско дъно, вертикални страни на корпуса, леко заострен нос, заоблена, висока кърма с каюти и платна, изплетени от тръстика. Платната били най-много 5 и можели да се вдигат и спускат, като щори. От двете страни на носа на джонките майсторите често рисували очи. Подобна традиция имало и в Европа.
Рационалната конструкция на тези азиатски кораби е причината те да се използват почти непроменени до днес. И сега във Виетнам използват джонки като плаващи жилища. Споменават се дори такива, които могат да поберат хиляда души.