Брой части: 435.
Дължината на модела: 25.7 cm.
Мащаб на модела: 1:48.
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с боички.
За Петляков Пе-2
Първите бомбардировачи "Пе-2" постъпват на въоръжение в 95-ти БАП (Бомбардировачен авиополк) през пролетта на 1941 година. Към 22 юни, когато стартира операция Барбароса са произведени 458 машини, но само 42 са на въоръжение в строевите части, като по-голямата част не са реално усвоени от екипажите.
В началния период от войната, бомбардировка чрез пикиране почти не се осъществявала, а се е използвало бомбардиране от хоризонтален полет на големи височини - от 3000 до 7000 метра. През втория и третия период, когато екипажите вече добре са усвоили новите машини и са придобили реален боен опит, височината на бомбардиране от хоризонтален полет става 2000 - 3000 метра и започва да се използва пикиране като способ за по-точно бомбардиране и унищожаване на малоразмерни и точкови цели. Пикира се под ъгли от 50° до (максимум) 70°, като влизането в пикиране се осъществява обикновено на височини от порядъка на 1500 - 3000 метра, а излизането - на не по-малко от 500 метра.
Добрите качества на самолета позволяват понякога да изпълнява несвойствени на бомбардировача задачи. Така например на 20 октомври 1943 година група от 17 самолета, водени от И. С. Полбин, при завръщането си от бойна задача, близо до немски летище край Березовка се срещат с 18 немски бомбардировача "Ju-87". По заповед на Полбин "Пе-2" като изтребители атакуват немските бомбардировачи, като бордовите стрелци обстрелват самолетите, излитащи от летището и тези по стоянките. След кратка схватка, при която са свалени три "Ju-87", а останалите хвърлят бомбите си край своето летище и прекратяват мисията си, е забелязана втора група от 18-20 "Ju-87", прикривани от 14 "Me-109" и "Fw-190". Втората група отново е атакувана и е свален още един "Ju-87". Немските изтребители са блокирани от съветските прикриващи изтребители и "Пе-2" се прибира без загуби.
Почти веднага след края на Втората световна война самолетите "Пе-2" започват да се извеждат от въоръжение, тъй като, от една страна, на въоръжение вече се намират по-добрите фронтови бомбардировачи "Ту-2", а от друга вече става ясно, че бъдещето принадлежи на реактивната авиация.
В началния период от войната, бомбардировка чрез пикиране почти не се осъществявала, а се е използвало бомбардиране от хоризонтален полет на големи височини - от 3000 до 7000 метра. През втория и третия период, когато екипажите вече добре са усвоили новите машини и са придобили реален боен опит, височината на бомбардиране от хоризонтален полет става 2000 - 3000 метра и започва да се използва пикиране като способ за по-точно бомбардиране и унищожаване на малоразмерни и точкови цели. Пикира се под ъгли от 50° до (максимум) 70°, като влизането в пикиране се осъществява обикновено на височини от порядъка на 1500 - 3000 метра, а излизането - на не по-малко от 500 метра.
Добрите качества на самолета позволяват понякога да изпълнява несвойствени на бомбардировача задачи. Така например на 20 октомври 1943 година група от 17 самолета, водени от И. С. Полбин, при завръщането си от бойна задача, близо до немски летище край Березовка се срещат с 18 немски бомбардировача "Ju-87". По заповед на Полбин "Пе-2" като изтребители атакуват немските бомбардировачи, като бордовите стрелци обстрелват самолетите, излитащи от летището и тези по стоянките. След кратка схватка, при която са свалени три "Ju-87", а останалите хвърлят бомбите си край своето летище и прекратяват мисията си, е забелязана втора група от 18-20 "Ju-87", прикривани от 14 "Me-109" и "Fw-190". Втората група отново е атакувана и е свален още един "Ju-87". Немските изтребители са блокирани от съветските прикриващи изтребители и "Пе-2" се прибира без загуби.
Почти веднага след края на Втората световна война самолетите "Пе-2" започват да се извеждат от въоръжение, тъй като, от една страна, на въоръжение вече се намират по-добрите фронтови бомбардировачи "Ту-2", а от друга вече става ясно, че бъдещето принадлежи на реактивната авиация.
Препоръчани боички от производителя за оцветяване на модела - "Humbrol":