Брой части: 13.
Дължината на модела: 6 cm.
Мащаб на модела: 1:44.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с боички.
За Лавочкин Ла-5ФН
"Ла-5" е съветски едноместен едномоторен изтребител, моноплан-нископлощник, от Втората световна война. Създаден през 1942 година от конструкторското бюро, оглавявано от С. Лавочкин, той влиза в употреба през есента на 1942 година в хода на започналите сражения при Сталинград и бързо си спечелва славата на един от най-добрите съветски изтребители от годините на войната.
Изтребителят "Ла-5" е създаден на базата на неговия предшественик "ЛаГГ-3", като самата разработка преминава в изключително напрегната обстановка, дължаща се както на военновремевите условия, така и на жестоката конкурентна борба с конструкторското бюро, ръководено от А. С. Яковлев.
Изтребителят "ЛаГГ-3", създаден през 1940 година от конструкторите С. А. Лавочкин, В. П. Горбунов и М. И. Гудков се оказва тежък и сложен в управлението самолет. Освен че не е обичан от редовия пилотски състав, към 1942 година той вече се смята за остарял, но въпреки това продължава да се произвежда, за да бъдат компенсирани тежките загуби в техника, понесени от руснаците в първите месеци от войната. В същото време се оказва, че двигателите с течно охлаждане "М-105", които се използват при изтребителите "Як" и "ЛаГГ" не достигат, докато на склад има огромни количества от звездообразните "М-82 (АШ-82)" с въздушно оглаждане. Това е и причината конструкторските бюра на Лавочкин, Микоян и Яковлев да получат задача да преустроят своите машини под тези двигатели.
"Ла-5ФН" е вариант с двигател "АШ-82ФН" (ФН - форсиран, с непосредствено впръскване) с мощност от 1850 конски сили (1700 конски сили при "АШ-82Ф"). Появява се през март 1943 година и първата му масова употреба е в сраженията при Курската дъга, където се сблъсква с новите немски "Fw 190A-4". Оказва се, че съветския изтребител превъзхожда немския в маневреност (хоризонтална и вертикална), скорост и скороподемност, отстъпвайки му в ускорение при пикиране и огнева мощ. По-късните серии "Ла-5ФН" са снабдени с двигател "АШ-82ФНВ" с подобрени височинни характеристики.
Изтребителят "Ла-5" е създаден на базата на неговия предшественик "ЛаГГ-3", като самата разработка преминава в изключително напрегната обстановка, дължаща се както на военновремевите условия, така и на жестоката конкурентна борба с конструкторското бюро, ръководено от А. С. Яковлев.
Изтребителят "ЛаГГ-3", създаден през 1940 година от конструкторите С. А. Лавочкин, В. П. Горбунов и М. И. Гудков се оказва тежък и сложен в управлението самолет. Освен че не е обичан от редовия пилотски състав, към 1942 година той вече се смята за остарял, но въпреки това продължава да се произвежда, за да бъдат компенсирани тежките загуби в техника, понесени от руснаците в първите месеци от войната. В същото време се оказва, че двигателите с течно охлаждане "М-105", които се използват при изтребителите "Як" и "ЛаГГ" не достигат, докато на склад има огромни количества от звездообразните "М-82 (АШ-82)" с въздушно оглаждане. Това е и причината конструкторските бюра на Лавочкин, Микоян и Яковлев да получат задача да преустроят своите машини под тези двигатели.
"Ла-5ФН" е вариант с двигател "АШ-82ФН" (ФН - форсиран, с непосредствено впръскване) с мощност от 1850 конски сили (1700 конски сили при "АШ-82Ф"). Появява се през март 1943 година и първата му масова употреба е в сраженията при Курската дъга, където се сблъсква с новите немски "Fw 190A-4". Оказва се, че съветския изтребител превъзхожда немския в маневреност (хоризонтална и вертикална), скорост и скороподемност, отстъпвайки му в ускорение при пикиране и огнева мощ. По-късните серии "Ла-5ФН" са снабдени с двигател "АШ-82ФНВ" с подобрени височинни характеристики.