Дължина на модела: 40 cm.
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с боички.
За F-4E Phantom II
Разработването на "F-4 Phantom" започва в средата на миналия век. През 1953 година. Пентагонът обявява конкурс за създаване на свръхзвуков палубен изтребител за BMC на САЩ. В него участват компаниите "Vought Aircraft Industries", "Grumman Corporation" и "McDonnell Douglas".
Конкурсът е спечелен от фирма "Vought Aircraft Industries", която получава поръчка за производство на свръхзвуковите палубни изтребители F-8 Crusader за BMC на САЩ. По същото време поръчката за производство на лимитирана серия изтребители F-11 Tiger получава и "Grumman Corporation".
Въпреки че компанията "McDonnell Douglas" отпада от конкурса, разработеният проект за изтребител, по-късно ще бъде доразработен в многоцелеви изтребители по поръчка на BMC, с предназначение да замени остарелия F-3 Demon, да осигурява защита на флота и да прехваща съветските стратегически бомбардировачи.
На 18 ноември 1954 година "McDonnell Douglas" и BMC на САЩ подписват договор за разработка на изтребителя. Скоро след това, когато още в първите полети F-4 показва скорост, по-висока от F-104 Starfighter, който по това време се намира на въоръжение във BBC на САЩ, последните проявяват жив интерес към новата машина и впоследствие поръчват "F-4 Phantom" и за BBC.
В самото начало F-4 се използва от BMC на САЩ като прехващач, но скоро той е приет в Корпуса на морската пехота в качеството на самолет на наземна поддръжка. Невероятната здравина на конструкцията прави този изтребител първия тип самолет сред американските машини, който се използва едновременно от BBC, BMC и морската пехота.
"Phantom" се налага в качеството си на прехващач, самолет за наземна поддръжка, самолет за ПВО, ударен самолет с далечен радиус на действие, самолет за отбрана на флота и разузнавателен самолет. Същевременно обаче понася и съществени загуби над Виетнам, където съветските изтребители МиГ-15 го поставят в неизгодна позиция със своята голяма маневреност.
F-4 е проектиран съгласно концепцията, че маневреният въздушен бой от времената на Втората световна война вече е отживял и повечето схватки с противника ще са с ракетни и от голяма дистанция. За това самолетът е снабден с ново поколение електроника, Бил първият сред американските самолети, който бил способен без помощта на наземни станции за направление да намира и унищожава цели, намиращи се на предела на визуалния контакт.
"Phantom" за кратко време става любим на американските пилоти, най-вече поради факта, че за кратко време достига скорост почти два пъти превишаваща звуковата. Според американски източници самолетът бил лесен за управление, надежден и добре защитен, давайки на пилотите сигурност в бойни мисии, че ще се завърнат живи у дома. Съвсем друга картина обаче се разкрива, ако се погледне бойната употреба на самолета през Виетнамската война. Създаден за далечен ракетен бой, F-4 се оказва неспособен да води маневрен въздушен бой с изтребителите на противника, а преобладаващия тип схватки над Виетнам са именно от този тип. В тях северновиетнамските МиГ-15 показват по-голяма маневреност и по-голям секунден залп от оръдията, докато "Phantom" в близкия бой противодейства само с картечници от по-малък калибър.
Конкурсът е спечелен от фирма "Vought Aircraft Industries", която получава поръчка за производство на свръхзвуковите палубни изтребители F-8 Crusader за BMC на САЩ. По същото време поръчката за производство на лимитирана серия изтребители F-11 Tiger получава и "Grumman Corporation".
Въпреки че компанията "McDonnell Douglas" отпада от конкурса, разработеният проект за изтребител, по-късно ще бъде доразработен в многоцелеви изтребители по поръчка на BMC, с предназначение да замени остарелия F-3 Demon, да осигурява защита на флота и да прехваща съветските стратегически бомбардировачи.
На 18 ноември 1954 година "McDonnell Douglas" и BMC на САЩ подписват договор за разработка на изтребителя. Скоро след това, когато още в първите полети F-4 показва скорост, по-висока от F-104 Starfighter, който по това време се намира на въоръжение във BBC на САЩ, последните проявяват жив интерес към новата машина и впоследствие поръчват "F-4 Phantom" и за BBC.
В самото начало F-4 се използва от BMC на САЩ като прехващач, но скоро той е приет в Корпуса на морската пехота в качеството на самолет на наземна поддръжка. Невероятната здравина на конструкцията прави този изтребител първия тип самолет сред американските машини, който се използва едновременно от BBC, BMC и морската пехота.
"Phantom" се налага в качеството си на прехващач, самолет за наземна поддръжка, самолет за ПВО, ударен самолет с далечен радиус на действие, самолет за отбрана на флота и разузнавателен самолет. Същевременно обаче понася и съществени загуби над Виетнам, където съветските изтребители МиГ-15 го поставят в неизгодна позиция със своята голяма маневреност.
F-4 е проектиран съгласно концепцията, че маневреният въздушен бой от времената на Втората световна война вече е отживял и повечето схватки с противника ще са с ракетни и от голяма дистанция. За това самолетът е снабден с ново поколение електроника, Бил първият сред американските самолети, който бил способен без помощта на наземни станции за направление да намира и унищожава цели, намиращи се на предела на визуалния контакт.
"Phantom" за кратко време става любим на американските пилоти, най-вече поради факта, че за кратко време достига скорост почти два пъти превишаваща звуковата. Според американски източници самолетът бил лесен за управление, надежден и добре защитен, давайки на пилотите сигурност в бойни мисии, че ще се завърнат живи у дома. Съвсем друга картина обаче се разкрива, ако се погледне бойната употреба на самолета през Виетнамската война. Създаден за далечен ракетен бой, F-4 се оказва неспособен да води маневрен въздушен бой с изтребителите на противника, а преобладаващия тип схватки над Виетнам са именно от този тип. В тях северновиетнамските МиГ-15 показват по-голяма маневреност и по-голям секунден залп от оръдията, докато "Phantom" в близкия бой противодейства само с картечници от по-малък калибър.
Препоръчани боички от производителя за оцветяване на модела - "Italeri":