Мащабно умален сглобяем модел от пластмаса на полски лек бомбардировач - PZL P.37-A bis Los "Luftwaffe".
Брой части: 70
Дължина на модела: 18.80 cm
Размах на крилата: 25.07 cm
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо
лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с
боички.
За PZL P.37-A bis Los "Luftwaffe"

PZL P.37 Los е полски двумоторен лек бомбардировач от времената на Втората световна война. Смята се, че това е единствения полски самолет, който съответства на авиационните стандарти от периода на ВСВ.
Бомбардировачът въплъщава в себе си всички характерни и актуални за времето си концепции в самолетостроенето. Сред тях се отличават добре оптимизираната форма на моноплана, гладка метална конструкция, повишено специфично натоварване на крилото и профили със сравнително малка дебелина, прибиращ се колесник, закрита кабина за екипажа и др. Именно тези технически решения отличават PZL P.37 от болшинството полски машини, конструирани в края на 20-те и началото на 30-те години на миналия век. Родоначалник на скоростните бомбардировачи е построеният през 1934-та година под ръководството на А. Туполев самолет СБ. Със своите боеви качества "Los" се причислява към най-добрите бомбардировачи от началния период на Втората световна война.
Проектът за разработката на самолета е създаден през 1934-та година и получава обозначение "P.37". Той трябва да замени бойния вариант на тримоторния Fokker F.VIIb-3m, който се произвежда по лиценз в Люблин. Автор на проекта е главният конструктор на PZL - Йежи Домбровски. За основа на проектирането на бомбардировача, Домбровски използва натрупания при конструирането на туристическите планери PLZ-19 и PLZ-26 опит. От посочените самолети, авиоинженерът взаимства устройството на крилата.
Първият макет на P.37 е създаден от дърво, но инженерите решават да конструират машината с изцяло алуминиева конструкция. Макар и по-скъпа, тя е значително по-здрава и по-лека. През месец април 1935-та започват да се строят първите четири прототипа, три от които са предназначени за полети, а четвъртият - за статични тестове.
Фюзелажът на самолета представлява полумонококова конструкция и се състои от шпангоути, Z-образни надлъжници (лонжерони) и др. Механизацията на изцяло металното крило включва автоматични предкрилки и задкрилки. Двигателят на самолета е "Bristol Pegasus" с мощност 860 hp, който задвижва трилопатна перка DH "Hamilton Standart" с диаметър 3.5 m. Двигателят и перката се произвеждат в Полша по английски лиценз.
Ходовата част на самолета се състои от колесници, които имат възможност да се прибират. Въоръжението на бомбардировача включва двойни картечници, разположени в предната и двойната установка, както и 20-милиметрово оръдие, разположено в задната част. На по-късен етап въоръжението е ограничено до три картечници.
Екипажът на бомбардировача наброява четирима души - пилот, щурман-бомбардировач и двама стрелци-радисти. Щурманът се позиционира в носовата част и отговаря за стрелба с 7.7-милиметровото оръдие KM wz.37. Мястото за стрелец-радиста е в откритата кабина с плексигласова козирка и разположена на линията на задната част на крилата, обстрелвайки с две картечници KM wz.37, като сумарните боеприпаси за тях наброяват 1700 патрона. Максималното натоварване с бомби е 2600 kg, което предполага пренасянето на 50- или 110-килограмови бомби, а в редки случаи на малко бройки 300-килограмови снаряди. Четвъртият член на екипажа, вторият стрелец, подсигурява защитата на самолета.
Моделът на "MisterCraft" е възстановка на модификацията PZL P.37-A bis Los "Luftwaffe", която е с двоен вертикален стабилизатор. Тези машини са оборудвани с двигател "Bristol Pegasus XIIB", напълно въоръжени са и имат електрически механизъм за хвърляне на бомби. Два от бомбардировачите се озовават в немски ръце, след като са пленени и "Luftwaffe" ги използва за тестови цели.