Брой части: 76
Дължина на модела: 33.3 cm
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с боички.
За Ту-154M
Самолетът Ту-154M с три реактивни двигателя е модификация на модели самолети Ту-154 и е предназначен за обслужване на авиолинии, които изпълняват полети със средна дължина. Тази вариация е оборудвана с нови, по-мощни двигатели от тези на предшествениците си, което от своя страна осигурява по-голяма ефикасност при консумацията на гориво. Аеродинамичните характеристики претърпяват подобрения, благодарение на които разхода на гориво е намален и се увеличава възможността за изминаване на по-далечно разстояние при полет. Ту-154М е с променен корпус, почти всички важни детайли са подобрени, а пределната излетна маса на модификацията е 104 тона. До 2006-та година от Ту-154М са произведени 320 самолета.
Конструиран през 60-те години на миналия век от конструкторското бюро "Туполев", с цел да замени Ту-104. Ту-154 е най-масовият съветски реактивен пътнически самолет, който до края на първото десетилетие на XXI-век остава един от основните самолети в Русия, изпълняващ полети по маршрутите със средна дължина.
Първия си полет самолетът извършва на 3-ти октомври 1968 г., а от 1970-та до 1998-ма г. се произвежда серийно (има случаи, в които се произвеждат по 5 самолета на месец), като за този период преминава през няколко модернизации. От 1998-ма до 2013-та година моделът Ту-154M се произвежда в самарския завод "Авиакор" в значително по-малък мащаб. С пускането на бройка № 998 през февруари 2013-та, серийното производство на Ту-154 приключва.
Предварителна разработка на съветски среден граждански самолет, който да замени Ту-104, Ан-10 и Ил-18, започва през 1963-та година под ръководството на главния конструктор, заместник на Туполев, Д. С. Марков. След това главен конструктор става С. М. Егер, а от 1975 - А. С. Шенгард. Първоначално е обявен конкурс, в който участва моделът Ил-72 на конструкторско бюро "Илюшин", но той не получава шанс за по-нататъшно развитие. Така пред конструкторите от "Туполев" е поставена задача да се създаде съвременен пътнически самолет, който по своите параметри да не отстъпва на построения по това време Боинг-727.
Протитипът на самолета се появява през 1966-та година, а първия полет е извършен на 3-ти октомври 1968-ма година. Година по-късно самолетът е представен на авиоизложението в Ла Бурже, близо до Париж. През 1970-та година, завод № 18 (КуАЗ, близо до "Авиакор") в Куйбишев (днес Самара), започва серийно производство на самолета. През май 1971-ва година предсерийните самолети започват да се използват с цел извозване на поща от Москва в Тбилиси, Сочи и Симферопол, а през февруари 1972-ра започват пътническите полети. Първият регулярен рейс с пътници на борда, по маршрут Москва - Минералните води, се състои на 9-ти февруари 1972 година. От 2-ри април 1972-ра самолетът се използва и от международни авиолинии - първият международен полет на Ту-154 завършва на летището "Шьонефелд" в Берлин, Германия.
Началните полети показват, че самолетът изисква модернизация и две години по-късно се появява модификацията Ту-154А, която се превръща и първата от последвалата поредица - двигателите НК-8-2 са заменени от по-мощните НК-8-2У.
В периода от 1975-та до 1981-ва година се извършва модернизация, като излетната маса е увеличена от 94 на 98 тона. Промените засягат корпуса, крилата, състава на оборудването и повишаване броя на пътници, които могат да се превозват. Новата модификация получава наименованието Ту-154Б. Впоследствие, с тази конфигурация се доработват всички самолети от първата серия Ту-154.
През 1984-та започва серийното производство на следващата модификация - Ту-154М (първоначално Ту-164), създадена под ръководството на А.С. Шенгард. Този модел използва по-икономични двигатели, а максималното летателно тегло е увеличено от 100 на 104 тона.
Девет от самолетите са преквалифицирани в товарни, като първоначално са били известни като Ту-154Т, а след това Ту-154С (от cargo - товар). Пет самолета са преоборудвани и преобразувани в летящи лаборатории и претърпяват съществени подобрения по изпитателната програма на космическия кораб "Буран", а още два - по програмата "Открито небе".
Модификациите на Ту-154 са едни от най-масовите самолети в световен мащаб и обслужват полетите на авиокомпании по целия свят. Практически това е първият истински пътнически самолет на "Туполев". Сложната механизация, хидравлично-бустерното управление, появата на автоматичната бордна система за управление, представляваща сложен автопилот, който може да пилотира самолета по зададен маршрут и да го управлява преди кацане (по Категория II на ИКАО) и отварящите се навън врати, бележат технологичния напредък в тогавашното самолетостроене.
Конструиран през 60-те години на миналия век от конструкторското бюро "Туполев", с цел да замени Ту-104. Ту-154 е най-масовият съветски реактивен пътнически самолет, който до края на първото десетилетие на XXI-век остава един от основните самолети в Русия, изпълняващ полети по маршрутите със средна дължина.
Първия си полет самолетът извършва на 3-ти октомври 1968 г., а от 1970-та до 1998-ма г. се произвежда серийно (има случаи, в които се произвеждат по 5 самолета на месец), като за този период преминава през няколко модернизации. От 1998-ма до 2013-та година моделът Ту-154M се произвежда в самарския завод "Авиакор" в значително по-малък мащаб. С пускането на бройка № 998 през февруари 2013-та, серийното производство на Ту-154 приключва.
Предварителна разработка на съветски среден граждански самолет, който да замени Ту-104, Ан-10 и Ил-18, започва през 1963-та година под ръководството на главния конструктор, заместник на Туполев, Д. С. Марков. След това главен конструктор става С. М. Егер, а от 1975 - А. С. Шенгард. Първоначално е обявен конкурс, в който участва моделът Ил-72 на конструкторско бюро "Илюшин", но той не получава шанс за по-нататъшно развитие. Така пред конструкторите от "Туполев" е поставена задача да се създаде съвременен пътнически самолет, който по своите параметри да не отстъпва на построения по това време Боинг-727.
Протитипът на самолета се появява през 1966-та година, а първия полет е извършен на 3-ти октомври 1968-ма година. Година по-късно самолетът е представен на авиоизложението в Ла Бурже, близо до Париж. През 1970-та година, завод № 18 (КуАЗ, близо до "Авиакор") в Куйбишев (днес Самара), започва серийно производство на самолета. През май 1971-ва година предсерийните самолети започват да се използват с цел извозване на поща от Москва в Тбилиси, Сочи и Симферопол, а през февруари 1972-ра започват пътническите полети. Първият регулярен рейс с пътници на борда, по маршрут Москва - Минералните води, се състои на 9-ти февруари 1972 година. От 2-ри април 1972-ра самолетът се използва и от международни авиолинии - първият международен полет на Ту-154 завършва на летището "Шьонефелд" в Берлин, Германия.
Началните полети показват, че самолетът изисква модернизация и две години по-късно се появява модификацията Ту-154А, която се превръща и първата от последвалата поредица - двигателите НК-8-2 са заменени от по-мощните НК-8-2У.
В периода от 1975-та до 1981-ва година се извършва модернизация, като излетната маса е увеличена от 94 на 98 тона. Промените засягат корпуса, крилата, състава на оборудването и повишаване броя на пътници, които могат да се превозват. Новата модификация получава наименованието Ту-154Б. Впоследствие, с тази конфигурация се доработват всички самолети от първата серия Ту-154.
През 1984-та започва серийното производство на следващата модификация - Ту-154М (първоначално Ту-164), създадена под ръководството на А.С. Шенгард. Този модел използва по-икономични двигатели, а максималното летателно тегло е увеличено от 100 на 104 тона.
Девет от самолетите са преквалифицирани в товарни, като първоначално са били известни като Ту-154Т, а след това Ту-154С (от cargo - товар). Пет самолета са преоборудвани и преобразувани в летящи лаборатории и претърпяват съществени подобрения по изпитателната програма на космическия кораб "Буран", а още два - по програмата "Открито небе".
Модификациите на Ту-154 са едни от най-масовите самолети в световен мащаб и обслужват полетите на авиокомпании по целия свят. Практически това е първият истински пътнически самолет на "Туполев". Сложната механизация, хидравлично-бустерното управление, появата на автоматичната бордна система за управление, представляваща сложен автопилот, който може да пилотира самолета по зададен маршрут и да го управлява преди кацане (по Категория II на ИКАО) и отварящите се навън врати, бележат технологичния напредък в тогавашното самолетостроене.
Препоръчани боички от производителя за оцветяване на модела - "Humbrol":
- 56 Aluminum
- 15 Midnight Blue
- 33 Black
- 34 White
- 60 Scarlet
- 191 Chrome Silver
- 53 Gunmetal
- 27003 Polished steel