Брой части: 52
Дължина на модела: 22 cm
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с боички.
За "Nina"
"Nina" е испанска каравела, един от трите кораба, с които Христофор Колумб тръгва на своята океанска експедиция и през 1492 г. открива Америка. Истинското име на кораба е "Santa Clara", а прозвището "Nina" идва от името на собствениците на каравелата - братята Ниньо от Могер, Андалусия.
Останалите кораби в експедицията на Колумб са каравелата "Pinta" и караката "Santa Maria".
В началото каравелата е била с латински платна, но на Канарските острови е била преустроена в "каравела редонда" с прави платна за по-добро придвижване в океански води. Достоверни документи с точните параметри на "Nina" не са запазени. Общоприето мнение е, че корабът е имал три мачти, макар да има съмнения, че всъщност са били четири.
През първата експедиция на Колумб "Nina" превозва екипаж от 24 човека и плава под командването на Висенте Янеса Пинсон. Трите кораба, участващи в плаването, напускат Палос де ла Фронтера на 3-ти август 1492 година и, извършвайки кратък престой на Канарските острови, продължават на запад. Пътуването ги отвежда до бреговете на Бахамските острови и на 12-ти октомври 1492 година достигат до суша. След като "Santa Maria" засяда в риф, Колумб се прехвърля на борда на "Nina". Малко след това, на 14-ти февруари в източната част Азорските острови силна буря застига кораба от и го заплашва от преобръщане. Уплашени от стихията Колумб и екипажът му дават обет да извършат религиозно поклонение при завръщането си в Испания. "Nina" достига Лисабон, Португалия на 4-ти март 1493 г., а на 15-ти март - Палос де ла Фронтера. По време на първото си плаване до Америка, моряците спят на палубата, като във времето на обратния до Европа път използват хамаци, взаимствайки идеята от американските индианци.
През септември 1493-та година "Nina" се присъединява към големия флот от 17 кораба за втората експедиция до Испаньола, ставайки флагман при откриването на Куба. Корабът е единствения оцелял от урагана от 1495-та, а след това, през 1496-та бързо се връща в Испания.
По-късно "Nina" е наета за забранено пътуване до Рим. По време на пътуването корабът е пленен от пирати, докато напуска пристанището на Каляри и впоследствие е отведен към нос Пула, Сардиния. Капитан Алонсо Медел и няколко човека успяват да избягат от пиратите, открадват лодка, връщат се на борда на "Nina" и с нея достигат до Кадис.
През 1498-ма година каравелата се връща на Испаньола като част от третата експедиция на Колумб, през 1500-та година е на води в Санто Доминго, а през 1501-ва извършва търговско плаване до крайбрежието на остров Кубагуа, Венецуела. След това следите на кораба се губят.
Под командването на Христофор Колумб "Nina" изминава около 46 000 km.
Останалите кораби в експедицията на Колумб са каравелата "Pinta" и караката "Santa Maria".
В началото каравелата е била с латински платна, но на Канарските острови е била преустроена в "каравела редонда" с прави платна за по-добро придвижване в океански води. Достоверни документи с точните параметри на "Nina" не са запазени. Общоприето мнение е, че корабът е имал три мачти, макар да има съмнения, че всъщност са били четири.
През първата експедиция на Колумб "Nina" превозва екипаж от 24 човека и плава под командването на Висенте Янеса Пинсон. Трите кораба, участващи в плаването, напускат Палос де ла Фронтера на 3-ти август 1492 година и, извършвайки кратък престой на Канарските острови, продължават на запад. Пътуването ги отвежда до бреговете на Бахамските острови и на 12-ти октомври 1492 година достигат до суша. След като "Santa Maria" засяда в риф, Колумб се прехвърля на борда на "Nina". Малко след това, на 14-ти февруари в източната част Азорските острови силна буря застига кораба от и го заплашва от преобръщане. Уплашени от стихията Колумб и екипажът му дават обет да извършат религиозно поклонение при завръщането си в Испания. "Nina" достига Лисабон, Португалия на 4-ти март 1493 г., а на 15-ти март - Палос де ла Фронтера. По време на първото си плаване до Америка, моряците спят на палубата, като във времето на обратния до Европа път използват хамаци, взаимствайки идеята от американските индианци.
През септември 1493-та година "Nina" се присъединява към големия флот от 17 кораба за втората експедиция до Испаньола, ставайки флагман при откриването на Куба. Корабът е единствения оцелял от урагана от 1495-та, а след това, през 1496-та бързо се връща в Испания.
По-късно "Nina" е наета за забранено пътуване до Рим. По време на пътуването корабът е пленен от пирати, докато напуска пристанището на Каляри и впоследствие е отведен към нос Пула, Сардиния. Капитан Алонсо Медел и няколко човека успяват да избягат от пиратите, открадват лодка, връщат се на борда на "Nina" и с нея достигат до Кадис.
През 1498-ма година каравелата се връща на Испаньола като част от третата експедиция на Колумб, през 1500-та година е на води в Санто Доминго, а през 1501-ва извършва търговско плаване до крайбрежието на остров Кубагуа, Венецуела. След това следите на кораба се губят.
Под командването на Христофор Колумб "Nina" изминава около 46 000 km.
Препоръчани боички от производителя за оцветяване на модела - "Humbrol":
- 110 Matt Natural Wood
- 98 Matt Chocolate
- 148 Matt Radome Tan
- 33 Matt Black
- 54 Brass