Брой части: 58
Дължина на модела: 28.5 cm
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с боички.
За Ту-134
Ту-134 (по обозначенията на НАТО - "Crusty") е съветски пътнически самолет за полети на къси и средни разстояния. Разработен е в началото на 60-те години от конструкторското бюро "Туполев", влиза в серийно производство през 1966-та година и се произвежда до 1984-та година. Първият си полет изпълнява на 29-ти юли 1963-та година, а в експлоатация влиза през септември 1967-ма. Ту-134 е един от най-масовите пътнически самолети, произвеждани в Съветския съюз. Заедно с опитните и предсерийните модели, бройките построени машини са 854. Производството на самолета е напълно прекратено през 1989-та година. Ту-134 се изнася за нуждите на страните от Варшавския договор, обслужвайки техните авиолинии.
Опитните модификации на пътническата машина са задвижвани от два двуконтурни турбореактивни двигателя Д-20П-125, а тези на серийните модели - от двигатели Д-30. Моторите са разположени в опашната част на фюзелажа, което значително намалява шума в салона на самолета, в сравнение с този при предходните поколения машини. Хоризонталното оперение е повдигнато в горната част на кила, а горивото се намира в резервоари на крилата.
Ту-134 е сертифициран по всички международни норми. Самолетът се произвежда в модификации с различно предназначение: от пътнически, през самолети със специално назначение до летящи лаборатории, а освен това се използва и в школите на ВВС.
Версията Ту-134А е първата серийна модификация и се строи от 1970-та до 1980-та година. На единиците от тази версия са монтирани усъвършенствани двигатели Д-30 от второ поколение, със значително намалени разход на гориво и обратна тяга, благодарение на което се премахва нуждата от спирачен парашут в опашната част на самолета, а на негово място е монтирана спомагателна силова установка ТА-8. Освен това общата дължина на фюзелажа е увеличена с 2.1 m, а броя на пасажерите нараства на 76. Част от моделите Ту-134А се произвеждат с РЛС "Гроза-134", вследствие на което работното място на щурмана е пренесено в пилотската кабина. Тези самолети придобиват вида, характерен за Ту-134Б.
Ту-134Б е логичното еволюционно продължение на 134А версията. При него масата на самолета е занижена, добавени са големи задни аварийни изходи, екипажът на машината е съкратен до 3-ма души, разработена е нова компановка на пътническия салон, товарния отсек и пристройките, а пътническите места са увеличени до 80. Серийното производство на Ту-134Б започва през март 1980-та година. На мястото на остъклената носова кабина на щурмана е монтирана РЛС "Гроза-134", като управлението ѝ, trim-tab контрола и навигационната система на пренесени на централния пулт. Някои модели от тази серия са с увеличен горивен запас.
Частите и ваденките, включени в комплекта на "Zvezda" позволяват да бъде сглобена една от двете модификации на Ту-134 - А или Б-3.
Опитните модификации на пътническата машина са задвижвани от два двуконтурни турбореактивни двигателя Д-20П-125, а тези на серийните модели - от двигатели Д-30. Моторите са разположени в опашната част на фюзелажа, което значително намалява шума в салона на самолета, в сравнение с този при предходните поколения машини. Хоризонталното оперение е повдигнато в горната част на кила, а горивото се намира в резервоари на крилата.
Ту-134 е сертифициран по всички международни норми. Самолетът се произвежда в модификации с различно предназначение: от пътнически, през самолети със специално назначение до летящи лаборатории, а освен това се използва и в школите на ВВС.
Версията Ту-134А е първата серийна модификация и се строи от 1970-та до 1980-та година. На единиците от тази версия са монтирани усъвършенствани двигатели Д-30 от второ поколение, със значително намалени разход на гориво и обратна тяга, благодарение на което се премахва нуждата от спирачен парашут в опашната част на самолета, а на негово място е монтирана спомагателна силова установка ТА-8. Освен това общата дължина на фюзелажа е увеличена с 2.1 m, а броя на пасажерите нараства на 76. Част от моделите Ту-134А се произвеждат с РЛС "Гроза-134", вследствие на което работното място на щурмана е пренесено в пилотската кабина. Тези самолети придобиват вида, характерен за Ту-134Б.
Ту-134Б е логичното еволюционно продължение на 134А версията. При него масата на самолета е занижена, добавени са големи задни аварийни изходи, екипажът на машината е съкратен до 3-ма души, разработена е нова компановка на пътническия салон, товарния отсек и пристройките, а пътническите места са увеличени до 80. Серийното производство на Ту-134Б започва през март 1980-та година. На мястото на остъклената носова кабина на щурмана е монтирана РЛС "Гроза-134", като управлението ѝ, trim-tab контрола и навигационната система на пренесени на централния пулт. Някои модели от тази серия са с увеличен горивен запас.
Частите и ваденките, включени в комплекта на "Zvezda" позволяват да бъде сглобена една от двете модификации на Ту-134 - А или Б-3.
Препоръчани боички от производителя за оцветяване на модела - "Humbrol":
- 33 Black
- 34 White
- 53 Gunmetal
- 56 Aluminium
- 60 Scarlet
- 125 US Dark Grey
- 129 US Gull Grey
- 131 Signal Green
- 191 Chrome Silver
- 27003 Polished Steel