Hermann Marwede е един от най-модерните кораби от този тип в света. Със своите 46 m, той е най-големият океански спасителен кораб, който някога е бил на служба в DGzRS (Deutsche Gesellschaft zur Rettung Schiffbrüchiger, Германска морска служба за издирване и спасяване). Корабът е построен през 2003 година от корабостроителницата Fassmer-Werft в гр. Berne/Motzen (Weser), Германия, като част от дългогодишната програма на службата за посрещане на XXI век с достатъчен брой надеждни кораби за издирване и спасяване на бедстващи хора в открито море.
Корпусът на кораба е изграден от алуминий в градовете Гданск и Данциг в Полша. Външната маркировка на кораба съгласно регистъра на DGzRS е SK 29. Позивната за свързване с кораба е DBAR. Корабът, когато не участва в операции, е привързан към кея на остров Хелголанд в Северно море. По време на операции може да развие максимална скорост от 25 възела (46.3 km/h), а радиусът му на действие е 3926 km. Задвижва се от три двигателя с обща мощност 9250 bhp. На борда на кораба има помещение за оказване на медицинска помощ, кран за повдигане на товари, системи за борба с пожари и платформа за кацане на хеликоптер.
На борда на Hermann Marwede е поставено динги (малка надуваема лодка), което, благодарение на плиткото си газене, се използва предимно в крайбрежни води при по-рискови операции по спасяване на пострадали и бедстващи хора. Дингито е построено от фирмата Lürssen (Люрсен) в гр. Bardenfleth (Барденфлет). По принцип дингито е предназначено за използване от спасителни кораби с обща дължина 9.5 m. През 2012 г. дингито е заменено с ново, с по-здрав твърд корпус, който позволява то да се движи с по-висока скорост. Новото динги запазва досегашното име Verena, сменена е само външната му маркировка съгласно регистъра на DGzRS - от ТВ-32 (TB = TochterBoot, 32 = максималната му скорост от 32 възела), се променя на ТВ-36. Старото динги продължава да се използва в спасителни операции самостоятелно под името Walter Rose (Валтер Роуз) в спасителната станция Schilksee (Шилкзее).
Стара морска традиция е на всеки новопостроен кораб да се дава име на специална церемония. Затова на 27 юни 2003 година на кораба е дадено име в чест на дългогодишния акционер на пивоварната Beck (Бек) и спонсор на DGzRS Herr Hermann Marwede (г-н Херман Марведе). Кръстница на кораба става внучката на г-н Херман Марведе - Vera Kaiser (Вера Кайзер), а дингито на кораба получава името на дъщерята на г-н Марведе - Верена. Кръстница на дингито е правнучката на г-н Марведе - Charlotte-Sophie Grobien (Шарлоте-Софи Гробиен).
От основаването си през 1865 г. DGzRS е спасила живота на повече от 76000 хора, изпаднали в рискови ситуации. Службата се финансира изцяло от доброволни дарения.
Характеристики на модела:
- детайлно пресъздаден корпус от две части
- леери на палубата
- детайлно пресъздадена структура на палубата
- фино изработена мачта за радара
- сигнални светлини
- 3 водни оръдия за гасене на пожари
- лебедка за корабни въжета
- платформа за кацане на хеликоптер
- кран за повдигане на тежести
- фино изработен макет на дингито
- ваденки с външните маркировки на двата плавателни съда
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с боички.
Препоръчани боички от производителя за оцветяване на модела: