Ето и кратката история на “WD-40”:
- През 1953 г. една млада компания на име “Rocket Chemical Company” и нейния персонал от трима души се заел да създаде линия от почистващи средства за самолетната индустрия в малка лаборатория в Сан Диего, Калифорния, САЩ. Били им нужни 40 опита, за да създадат водоизместващата формула. Но резултатът наистина си заслужавал, защото тайната формула на “WD-40” все още се използва и до днес.
- Първата компания, която използва тайната формула е “Convair”. Целта е да предпазят външната част на тяхната ракета “Atlas” от ръжда и корозия. Продуктът свършил много добра работа и част от служителите си взели няколко флакона от фабриката за ползване вкъщи.
- Няколко години след използването на “WD-40” в индустрията, основателят на "Rocket Chemical Company" експериментирал с поставянето на препарата в аерозолни флакони, осъзнал идеята, че потребителите могат да го използват и у дома. Така продуктът за първи път през 1958 г. се появява в магазините в Сан Диего.
- През 1960 г. компанията почти удвоява продажбите си и се налага нуждата повече работници. Тогава те продавали от багажниците на своите автомобили директно на железариите и магазините за спортни стоки в района на Сан Диего.
- През 1961 г. била направена и първата заявка с камион. Тогава се наложило служителите да работили и събота, за да произведат допълнителни бройки, които да достигнат до бедстващите хора след урагана "Карла". “WD-40” се е използвал, за поправка на повредени превозни средства и различни инструменти.
- През 1969 г. компанията се преименува на "WD-40 Company, Inc.", по името на единственият ѝ продукт.
- През 1973 г. цената на фирмените акции се повишава с 61%. Оттогава компанията тръгва с голям подем нагоре и се превръща в продукт от битов характер. Започва да се използва в различни потребителски и индустриални пазари като автомобилизъм, производство, спортно оборудване, авиация, селско стопанство и други.
- През 1993 г. “WD-40” вече е във всеки 4 от 5 домакинства в САЩ и се използва от 81% от професионалистите на работното им място. Продажбите надхвърлят един милион флакона на седмица.
- През 2003 г. се представят новите флакони "Big blast", които предлагат възможност за по-прецизно впръскване, благодарение на специалната приставка.
- През 2005 г. в стремежа за предоставяне на по-лесен начин за работа с “WD-40” на пазара излиза "WD-40 Smart Straw", чиято приставка е постоянно закрепена.
- През 2006 г. "WD-40" представя “WD-40 No-Mess Pen", а фирмата вече има милиони последователи и фенове.
- През 2008 г. стандартният размер на флаконите бива променен, за по-голямо удобство на потребителите.
- През 2009 г. "WD-40" представя продукта “WD-40 Trigger Pro", в които липсва познатият аерозол от стандартната формула.
- През 2011 г. на пазара излиза "WD-40 Specialist" - линия от специализирани продукти под марката на "WD-40", насочена към промишлената сфера.